Blog

• 23.05.2023 15:40

eJantarová cesta 2023

Tento rok proběhl osmý ročník dvoudenního elektromobilního setkání eJantarová cesta. Hlavní setkání s veřejností bylo pod Pradědem, v Karlově Studánce v sobotu 27. května. Akce byla uskutečněna díky podpoře podporovatelů a sponzorů, jako tradičně to byl Moravskoslezský kraj , ČEZ, Kooperativa, Inchanet ,Twin, Phoenix contact, fDrive, alf servis a několik dalších. Na sobotní setkání přijelo přes padesát elektromobilů z celé republiky a taky elektromotorka ze Slovenska. Na našem setkání byli nejen elektromobilisté, ale i turisté mířící na výšlap na Praděd. Elektromobilisté odpoledne vyjeli na hotel Petrovy kameny a ti zdatnější stihli ještě pěšky zdolat horu Praděd. Večer většina účastníků stihla připravené občerstvení a konferenci o elektromobilitě a fotovoltaice. Ráno jsme na menší konferenci ,,dořešili " problematiku elektromobility, ke které jsme se večer nedostali. Někteří povozili turisty a zájemce ve svých elektromobilech a kolem poledne jsme se začali loučit. Počasí nám přálo a...

• 10.06.2022 09:32

eJantarová cesta 2022

Ve dnech 28.5. - 29.5. 2022 proběhlo již šesté setkání elektromobilistů eJantarová cesta. Start byl v sobotu ráno opět z Ostravy, Centrum bezpečné jízdy - LIBROS. Letošní konec května byl sychravý. V cílové destinaci v Jeseníkách na přečerpávací vodní elektrárně Dlouhé stráně, kde byla připravena hromadná exkurze a sjezd dolů na koloběžkách, dokonce chvílemi sněžilo. I přesto se zaregistrovalo a přijelo 32 elektromobilů a 56 lidí. Těším se na další ročník Milan video https://1drv.ms/u/s!AuTgYC9quy5F8-YSeMORJi2nhz9lxg?e=Gx7Za9 foto https://elektromilan.rajce.idnes.cz/eJantarova_cesta_2022

• 06.10.2021 11:49

Toulačka po Balkánu

V sobotu  11.9.2021 v Covidové době jsem se vydal na toulání po jižní Evropě. Nechal jsem do sebe předběžně něco píchnout, nechal to v těle uzrát a vyrazil eNirem z Ostravy. První noc jsem zůstal v Brně abych doplnil zásoby jídla na cestu, jak jsme byli z ery komunismu zvyklí při cestě do Jugošky. Na hotelu mi přikázali roušku,otestovali mě, zkontrolovali doklad o očkování a za nemalý peníz ubytovali. V neděli ráno jsem jsem odjel do Hodonína, kde jsem bezplatně nabíjel, protože mi s autem prodali i nabíjecí čip. Abych minul placené slovenské dálnice, jel jsem na Trnavu a potom ke Komárnu. Jsou tam v obci Patince římské termální lázně, kde jsem se za 13 euro ubytoval v četně nabíjení. Dokonce mě majitel apartmánu pozval na ochutnávku maďarského guláše. Po obědě jsem jel do Nových Zámků na setkání elektromobilistů. Akce nebyla veliká, ale bylo dost doprovodného programu.Ve velmi slunečném odpoledni jsem neobdivoval jen různé elektrovehikly, ale hlavně ,,tanečnice z...

• 30.05.2021 00:00

eJantarová cesta 2021

V sobotu 29.5.2021 proběhlo tradiční setkání elektromobilistů eJantarová cesta. Tento ročník byl bohužel díky pandemii jednodenní. Start byl opět v Ostravě na Centru bezpečné jízdy LIBROS. Po prezentaci 40 předem registrovaných EV se jelo individuálně do Štramberka na centrální parkoviště ,,u školy". Ve Štramberku bylo volné dopoledne s možností návštěvy neandertálského sídliště, které je u parkoviště a je volně přístupné. Při procházce do města jsme  navštívili historické roubenky a v centru muzeum Zdeňka Buriana. Z náměstí vedou schody na ,,Štramberskou trůbu" a pozůstatky hradu. Fyzicky zdatní elektromobilisté si nenechali krásný výhled z věže hradu ujít. Návrat do Ostravy byl před 14:00 a tam byla jen pro registrované na akci eJantarová cesta 2021 připravena,, škola smyku na tryskách". Odvážní, kteří si zážítek nenechali ujít, dostali osobní certifikát se svým jménem za úspěšné absolvování Kurzu bezpečné jízdy. Ukončení akce bylo až v 17:30.  Slunečné počasí se střídalo...

• 08.06.2020 18:18

eJantarová cesta 2020

Ve dnech 30.5. - 31.5. 2020 proběhlo již čtvrté setkání elektromobilistů eJantarová cesta. Start byl v sobotu ráno opět z Ostravy, Centrum bezpečné jízdy - LIBROS. Díky světovému virovému problému se dopředu zaregistrovalo a přijelo ,, jen '' 36 elektromobilů. Cíl byl tentokrát v Koutech nad Desnou v Jeseníkách, blízko přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně. Pro registrované bylo zajištěno parkování na soukromém parkovišti s připravenými nabíjecími body, večerní konference s občerstvením a ubytování. Odpolední program byl individuální, takže mnozí vyjeli lanovkou k horní vodní nádrží a odvážní potom sjeli sedmnáct kilometrů na koloběžkách z kopce dolů na náměstí. Sobota byla hodně slunečná a sněžit začalo na kopcích až večer. Díky předem rozeslaným propagačním letákům a reklamě v mediích se na akci sjeli v sobotu nejen elektromobilisté, ale i  účastníci, kteří se o čistou dopravu začínají zajímat. Prakticky letos  byly vidět elektromobily všech světových značek. V...

• 17.09.2019 14:27

eRuda 2019

I letos jsem se zůčastnil akce eRuda 2019. Byl to už sedmý ročník. Sraz byl v pátek 13.9. v Landsbergu, kousek od Mnichova. Mám to asi 800 kilometrů daleko, tak jsem Nissanem Leaf vyjel z Ostravy už ve čtvrtek po obědě. Díky našim ucpaným a rozkopaným dálnicím jsem asi 400 kilometrů k hranicím jel 8 hodin i s nabíjením. Na Šumavě jsem proto raději přespal. V pátek ráno byly ale i Německé cesty ucpané, takže jsem do cíle jel dalších 10 hodin, i když nabíjení bylo rychlejší. Nabíječky ABB u nás dávají 30 - 40 kw, ale u stojanu Siemensu v Německu dávaly až 45 KW. Proto věřím tomu, že u nás jsou stojany ,, přibržděné", protože lidé bez paušálu platí za minuty.  Cesta dlouhá 800 kilometrů mi s nabíjením trvala 18 hodin !!! To je průměrná rychlost 44km/h. Možná za to mohl pátek třináctého. Kolegové mi radí, abych jezdil přes Rakousko. Prý je tam rychlejší nabíjení a menší provoz.   Přijel jsem na sraz až na pozdní večeři.  V sobotu ráno jsem si mohl vybrat, zda pojedu...

• 28.08.2019 14:42

2.sraz elektromobilů na Valašsku

V sobotu 24. srpna  2019 proběhl na náměstí ve Valašském Meziříčí  další sraz elektromobilů z celé ČR. Nemusíte číst, stačí se podívat. Milan https://www.youtube.com/watch?v=zL8C5ZXYspQ https://fdrive.cz/clanky/do-valasskeho-mezirici-se-sjely-elektromobily-podporu-poskytl-primo-starosta-4193

• 30.05.2019 09:52

eJantarová cesta 2019

Jako každý rok, poslední týden v květnu odstartovala dvoudenní elektromobilní akce eJantarová cesta. V sobotu 25.5. po hodně deštivém týdnu se od osmi hodin za slunečného počasí začali na Centrum bezpečné jízdy - LIBROS v Ostravě sjíždět první registrovaní účastníci a  neelektromobilní návštěvníci. Pro účastníky bylo připraveno nejen nabíjení aut, ale i bohatá snídaně. Dětem byly k projíždce připraveny elektrokáry a pro mnohé budoucí řidiče to byl nevšední zážitek. Rodiče se mohli seznámit s různými modely elektromobilů a jejich provozem. Po desáté hodině jsme udělali v konferenčním sále setkání elektromobilistů a řekli jsme si o programu na této akci. Kolem jedenácté jsme slavnostně odmávli start a auta se vydala do Beskyd k dolu Frenštát. Ten je ,,zatím uzavřen ".  Tady byla plánovaná minuta ticha a připomínka, že nesmíme připustit, aby pár bohatých jedinců zdevastovalo Beskydy, tak jako Ostravsko a Karvinsko. Dále jsme pokračovali přes Rožnov na Pustevny. Je to pro nás...

• 13.05.2019 13:24

EV akce 2019

Zde je stručný seznam akcí, které zatím  letos proběhly, na kterých jsem se podílel, nebo se jen zůčastnil. Více informací najdete na https://www.asep.cz/akce-asep 21. - 24. leden  INFOTHERMA  Ostrava , i přes mrazy okolo  -12 stupňů jsme s Radkem Burkovičem u hlavního vchodu předváděli, případně vozili návštěvníky ve svých elektromobilech. https://radovanelektro.rajce.idnes.cz/ASEP_na_vystave_Infotherma_Ostrava_21._-_24._ledna_2019/ 20.únor Hlučín akce  Slavnostní otevření rychlonabíječky pro EV. Přijelo nás asi 15 elektromobilistů.https://www.hlucin.cz/cs/mesto-hlucin-a-dso/tiskove-zpravy/hlucin-ma-plnici-stanici-na-cng-a-rychlodobijeci-stanici-pro-elektromobily.html 14. - 16. březen  Výstaviště Černá louka Ostrava  akce iMobilita,  vystavovali jsme asi 25 EV před hlavním vchodem i na veliké ploše uvnitř. Uvnitř jsme měli i veliký prostor, kde jsme s Radkem na našich elektrokárách umožňovali dětem a mládeži  jízdu mezi...

• 17.10.2018 14:06

eRUDA 2018

5.-7. října 2018 proběhl šestý ročník evropské elektrotour ,, eRUDA" .                      Start  - Německo, Mnichov, Weilheim u jezera Ammersee. Tento rok jsem vzal jako spolujezdce syna Adama a na 800 kilometrů dlouhou cestu jsme se vydali ráno z Ostravy. V Ostravě bylo jen 6 stupnů . Nutné topení a cesta po dálnici nás limitovala k dojezdu na rychlonabíječku v Brně. Oproti minulému roku jezdím v novém Nissanu, takže dojet do Brna nebyl problém. Než jsme posnídali, bylo auto nabito k dojezdu na další plánovanou zastávku  v Písku. Po cestě jsme si udělali kulturní přestávku v Telči. Zámek, náměstí i park stojí za shlédnutí.  V Písku jsme si udělali nákup mlsání  a auto se mezitím  nabilo na cestu k další nabíjecí zastávce. Ta byla až v  Pasově u prodejce Nissanů, kde každý rok nabíjím. Než jsme projeli šumavský přechod Strážný, dali jsme si ve Volarech oběd. Minulý rok jsem jel v Nissanu se slabší...

1 | 2 | 3 >>

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.