Průzkum nabíječek na severní Moravě

01.12.2016 11:22

V listopadu 2016 jsem se vydal na okružní cestu po severní Moravě. S Nissan Leafem ( 24 kwh ) jsem naplno nabitý vyrazil z Ostravy vyzkoušet novou rychlonabíječku v Olomouci u obchodního centra Haná. Jel jsem na tempomat a po dálnici. Ze 162 kilometrů mi v Olomouci zbylo 42 km. Ujel jsem jen 105 kilometrů, ale dálnice mi vzala 120 kilometrů. Trochu jsem  v ,,Olmiku" nabil. Musíte být registrovaní v evmapách a stojan odemknete telefonem. Minuta nabíjení vám z konta odepíše asi 8 korun. Provozuje NetDataCom.

Z Olomouce jsem se vydal do Mohelnice, kde je taky možnost rychlého nabíjení. Je potřeba mít stejnou registraci v evmapách a cena za 1 kwh je 6 korun. Wallbox má výkon 20kw a patří panu Rýznarovi z Olšan u Šumperka. Za hodinu jsem dobil 100 kilometrů. Z Olomouce je to do Mohelnice 38 kilometrů.

Z Mohelnice jsem zajel 15 kilometrů daleko do Zábřehu na Moravě. Tam je pomalé, ale bezplatné nabíjení u Střední školy automobilní. Provozuje taky pan Rýznar. Vyzkoušel jsem a pokračoval 20 kilometrů daleko, do Krasíkova. Tady provozuje pan Kyselica na Sázavě malou vodní elektrárnu a z připravené zásuvky je možno kdykoliv bezplatně nabít ( a nachytat si při pomalém nabíjení v řece  ryby ). Já chytat ryby neumím, tak jsme zajeli s panem Kyselicou do vedlejší vesnice, kde je polorozbořený klášter Koruna ze 13. století a kousek vedle pozůstatky vodního mlýna s náhony, patřící ve středověku ke klášteru. Brzy se setmělo, tak jsem si už s nabitým autem sehnal ubytování, abych mohl ráno pokračovat na Ostravu.

Ráno jsem z Lanškrounska zamířil do Olšan k panu Rýznarovi a nabil doplna na jeho rychlonabíječce. Jel jsem přes Jeseníky směrem na Bruntál až do Opavy. Nahoru na vrchol Skřítek to hodně elektriky ubíralo, ale dolů z hor to zase rekuperace vrátila. Dojel bych až do Ostravy, ale musel jsem vidět v Opavě na ,, drůbežím trhu " první veřejnou nabíjecí zásuvku v ČSR vyvedenou z pouličního osvětlení. Kéž by to bylo na každé lampě po celé zemi. Z Opavy do Ostravy je to už jen 30 kilometrů.

Výlet se vydařil, najel jsem necelých 400 kilometrů, a potkal hodně zajímavých lidí, kteří se také snaží svým způsobem bojovat za čistší ovzduší. Mi jako Ostravákovi čistý vzduch na Hané a Jesenicku rozhodně zvedl náladu. Naopak ČEZ se rozhodl podporovat elektromobilitu po svém a od nového roku zvýšil paušál za odebranou elektřinu na svých stojanech o 300 %.

Hezký den Milan   www.elektromobily.webnode.cz

foto  https://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/severni_Morava_nabijeni/

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode