První sraz elektromobilů na Slovensku

19.09.2014 18:30

Tatry nie chcú CO2  -  tak se jmenoval první sraz elektromobilů na Slovensku , ve Vysokých Tatrách. Sraz probíhal 2 dny , v pátek a sobotu , 19 - 20. září 2014 ve Starém Smokovci. Já jsem vyrazil na cestu v pátek 19.září v 7 hodin ráno a protože jsem měl v Ostravě ještě nějaké popojíždění ,tak jsem pro jistotu trochu dobil na Havířovsku po dobu snídaně. Cesta přes  jablunkovský průsmyk na Slovensko vždycky srazí dojezd a příjezd do Žiliny bývá natěsno. V Žilině je v Auparku bezplatná rychledobíjecí stanice. Stačil jsem akorát odběhnout na WC a za 20 minut jsem pokračoval do Ružomberoku.  Vzdálenost je jen 70 kilometrů ,takže jsem na to mohl i ,,šlápnout " a po 12 hodině opět využít bezplatné rychledobíjení za městem , u čerpací stanice OMV.   30 minut dobíjení mi zvedlo sebevědomí a s  ,,plnou " odjíždím do 80 kilometrů vzdáleného Popradu k další rychledobíječce. Mohl jsem zvolit z Ružomberoku cestu přímo nahoru do Smokovce ,ale bál jsem se velikých kopců a proto dělám malou zajížďku do Popradu. V Popradu na parkovišti obchodního centra MAX jsem zase zadarmo a za třicet minut odbavený a stoupám do kopců ,do 20 kilometrů vzdáleného Starého Smokovce k hotelu Grand. Přijíždím na místo registrace v 15:00 a vyhodnocuji si cestu. Takže jsem cestoval z Ostravy do Vysokých Tater  8 hodin , 3 x jsem bezplatně nabíjel díky dobíjecí síti firmy Green Way a ujel jsem 300 kilometrů. Elektroauta se už sjíždějí , jdu si dát teplý oběd a domluvit si ubytování. Parkoviště před hotelem Grand se zaplnilo elektroauty   Tesly Model S, Nissany Leaf, Peugeoty Ion, BMW i3, Volkswagen e-UP, Tesla Roadster, Citroen C Zero, dodávky Nissan EV i Citroen, elektroskútr a elektrokola .Na večer je domluveno pro zůčasněné v Grandu veliké VIP posezení. Na večírku bylo spousty pití , jídla na švédských stolech a hlavně nadšených majitelů různých elektrických přibližovadel. Já vydržel vést ,,odborné debaty " o zkušenostech s elektromobilem skoro do druhé hodiny ranní.  Potom jsem se rozhodl jít spát , ikdyž noc byla ještě mladá.  V sobotu dopoledne byla na parkovišti předváděčka asi 50 elektromobilů různých značek a výrobců. Před polednem jsme vyrazili všichni na tzv. spanilou jízdu na Hrebienok k lanovce a potom do Tatranské Lomnice. Lidé ,které jsme cestou míjeli byli evidentně překvapení nejenom množstvím aut ,ale i tichem ,které nás doprovázelo. Odpoledne jsme ještě dali dobíjet auta u hotelu a pomalu se loučili a domlouvali další setkání. Protože jsem v noci moc nenaspal ,prodloužil jsem si pobyt ještě o jednu noc. Takové noční nebe jako včera , s hvězdami i mléčnou dráhou , u nás v Ostravě zase dlouho neuvidím. Evidentně se na tom podílí čistota ovzduší . Ráno v 9 hodin , když  bylo dobito nejen auto ,ale i já , jsem se vydal ,, z kopce " domů. Dolů to fičelo ,takže v 10:00 bylo nabíjení v Ružomberoku , před dvanáctou jsem dal dobíjet v Žilině a odskočil si na oběd. Oběd jsem si vychutnával asi hodinu a domů dorazil v 15:00 se zbytkem 10 kilometrů v bateriích. Na cestu zpět jsem potřeboval jen 5 hodin , 2 x zdarma nabíjet a ujel jsem 270 kilometrů.    Celková bilance - 3 dny ve Vysokých Tatrách , poznáno spousty nových , nadšených a elektromobilismem stejně postižených lidí , ujeto asi 600 kilometrů a celková útrata na naše asi 1 400 korun.    No nekup to ,za ty prachy !!!!!

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode