eJantarová cesta 2018

30.05.2018 08:49

O víkendu 26.5.-27.5. jsem uspořádal již 2. moravskoslezskou dvoudenní elektrotour. Tento ročník  jsme startovali z ostravského LIBROSu, kde proběhla registrace přihlášených účastníků, první setkání s veřejností a malá seznamovací konference s občerstvením. Kolegové si mohli před startem své elektromobily do plna ,,natankovat“.   Po slavnostním odstartování jsme pokračovali přes Olomouc, kde opět mohli účastníci s menšími baterkami dobít. Kdo nedobíjel pokračoval až  do Loštic. Tam byla připravena prohlídka Muzea tvarůžků s ochutnávkou. Někteří si troufli v Lošticích před odjezdem ochutnat i zmrzlinu tvarůžkovou s jistotou, že další zastavení je v cíli, jen kousek od Loštic. Odpoledne jsme měli připravené parkování a dobíjení v parku, před hradem Bouzov. Tady jsme opět diskutovali o elektromobilitě s lidmi, kteří přijeli na naší akci, nebo jen okolo procházeli na návštěvu Bouzova. Ubytování jsem domluvil na 2 hotelích a penzionu, tak aby mohli účastníci přenocovat. Bohužel v hotelu Valáškův grunt se  pan vedoucí Poulíček nezachoval úplně korektně, když rodině s malými dětmi deset minut po deváté odmítli vydat snídaně, které byly v ceně ubytování a já musel zaplatit i dva pokoje se snídaní za šest účastníků, kteří nakonec nepřijeli i přesto, že jsme se s vedoucím předem domluvili, že zaplatím jen za hosty, kteří budou opravdu ubytovaní. Říkal, že hotel  bývá  poloprázdný, takže pokojů je dost a nic se neděje. Protože pan vedoucí hotelu nevydává doklady v EET, ale jen hospodské paragony, domnívám se, že můj paragon na 8 100 korun se někde založí.             I takhle se u nás ještě podniká.     S předstihem jsme namontovali 3 nástěnné nabíječky na hotel Bouzov, které tam už zůstanou jako ,,památka“na eJantarovou cestu 2018. Tady se naopak majitel hotelu pan Horák choval velice vstřícně a profesionálně. Ten asi zjistil, že být poctivý a slušný k hostům se vyplácí.

K večeru jsme měli na hotelu Bouzov v pronajatém sále konferenci o elektromobilitě s dlouhou a zajímavou volnou diskuzí. Přitom jsme uzobávali ze švédských stolů a přikusovali pečené selátko. Samozřejmě jsme zapíjeli převařeným nápojem.  O přestávce ve 20:00 jsme měli domluvenou noční prohlídku Bouzova při svíčkách. Přestože bečka ještě nebyla dopita, noční prohlídky se k mému překvapení zúčastnilo 60 dospělých a 18 dětí. Potom diskuze pokračovala až do 3 hodiny ranní ( jen nejsilnější jedinci přežívají ).  V neděli ráno, -  skoro těsně po kuropění - ,  jsme se v parku u aut sešli na třetím setkání s veřejností, a kdo se potřeboval ,,vyvětrat“, využil ještě naplánované možnosti navštívit věž Bouzova. Bohužel tady mi paní kastelánka Šulcová úplně nevyšla vstříc, když jsem požadoval k zapůjčení létající křídla pro manželky a partnerky mých kamarádů.  Argumentovala nevolí svých zaměstnanců oplachovat střechy, při případném neúspěšném vzletu. Ale i tak stála vyhlídka za to. Posilněni čerstvým ,,luftem“  jsme potom do 13.hodin předávali veřejnosti teoretické i praktické zkušenosti o alternativních způsobech dopravy. Tohoto ročníku se opět zúčastnili kamarádi nejen od nás, ale i z Německa a Slovenska. Dopředu se přihlásilo 42 elektromobilů, což je skoro jednou tolik co minulý rok. Nakonec nás bylo 40 aut a 82 lidí. Z toho 18 dětí. Přijelo 9 Tesel, 7 LEAFů, 6 IONů, 5 BMW, 3 VW, 2 Fiatky 500 a další jednotlivé zastoupení. Celá trasa byla dlouhá 140 kilometrů.

Děkuji účastníkům, sponzorům, partnerům a přispívatelům, že nám umožnili uskutečnit toto propagační setkání, které mělo zvýšit povědomí obyvatel o problematice čisté mobility a seznámit širokou veřejnost s možností používat k dopravě nejen fosilní paliva, ale i obnovitelné zdroje.   Jak říkám ,, nejsem tak bohatý, abych kupoval benzín“.

Těším se na už připravovaný další ročník. Milan Rajchl

upoutávka na akci 2018   www.youtube.com/watch?v=gRx04H3U3fM

foto galerie  https://elektromilan.rajce.idnes.cz/eJantarova_cesta_2018/

video z akce 2018       https://www.youtube.com/watch?v=uFjmI5oxPmM&feature=youtu.be

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode