elektrický Velorex 2016

06.07.2016 18:58

Protože jezdím ,, elektrikou"  už pět let a najel jsem po Evropě asi 100 tisíc kilometrů, využil jsem možnosti vyzkoušet a otestovat Verolex, ale už jeho moderní čtyřkolovou elektrickou verzi, pojmenovanou VELORXTRIKE. Autíčko mi na pár dní zapůjčil elektrokolega Pavel Brída, který letos v květnu otevřel v Ostravě - Staré Bělé první showroom elektromobility v České republice.Tam taky elektrotříkolky a čtyřkolky prodává. Je možno si tam vybrat s větším dojezdem, s couvací kamerou, silnějším motorem , barvou atd.

Je třeba hned ze začátku poznamenat, že tento EV ( elektrovehikl ) je městské vozítko a nelze tedy očekávat , že s ním vyrazíte k moři. Je to v podstatě zakuklený skůtr. Nepotřebujete přilbu, ani koženou bundu a nepromokavé kalhoty. Autíčko je sice malé, ale přesto dvojmístné. Můžete si vozit na zadním sedadle nákupy nebo dítě do školky, případně školy. Protože se může s takovým vozítkem jezdit od 16 let, využívají takové EV ve světě studenti na jízdy do školy. Je pravděpodobné, že v zimě je v autě zima, ale na skůtru je určitě větší.

Já si půjčil v pátek čtyřkolku s motorem 2 kW a papírovým dojezdem 70 kilometrů. Z Opavy na chalupu u Ostravy jsem ujel 40 kilometrů bez problémů. Vážím přes 100 kilo a vozítko jelo tedy největší rychlostí 50 km/h. S tím jsem počítal, ve městě jet rychleji stejně nesmím. Kopečky po cestě mě sice přibrzdily, ale elektroskůtr jedoucí předemnou měl stejný problem. Doma jsem zastrčil nabíjecí kabel do klasické zásuvky na 220V a začal bilancovat. Autíčko váží asi 350 kilogramů a kousek jsem svezl na zadním sedadle i kolegu, taky vážícího přes metrák.  Nevím co by s námi dvěma dělal jakýkoliv skůtr. V případě nouze tedy toto auto uveze i 2 ,, chlapy ".  Nabíjení do plna trvá asi 4 hodiny a vyjde to asi na 10 korun. Cena bez daně je asi 120 tisíc korun.

V sobotu jsem si zajel do Ostravského Globusu na oběd. Zaparkoval jsem před vchod, nechal u auta otevřené dveře a dal kolemjdoucím možnost k průzkumu. Auto na elektřinu hodně lidí zaujalo a evidentně viděli elektromobil poprvé. Zvláštní byla jen reakce jednoho pána, který mi vysvětloval, že elektromobily nejsou vůbec ekologické, protože jezdí pomalu a na silnici proto jezdí hodně  vpravo. Tím se víří prach u kraje silnice a poškozuje to ovzduší. Hned mi došlo, proč naše vláda nepodporuje elektromobilitu. Ten pán byl asi taky politik.  Byl jsem už po jídle, tak jsem jel raději domů. Najel jsem bez problémů 70 kilometrů.

V pondělí jsem se vydal z Hlučínska na delší trasu a zajel jsem až za Těrlickou přehradu. Přes 40 kilometrů. Veliký bludovický kopec mi určitě vzal hodně energie z baterií, ale nikde jsem nedobíjel, protože jsem chtěl zjistit skutečný dojezd.  Opět si lidé auto prohlédli, osahali a já dodával informace. Večer jsem se vydal přes Havířov zpět. Pár kilometrů před chalupou šel ukazatel dojezdu prudce dolů a asi kilometr před cílem se auto zastavilo. Pomohla prodlužovačka a sousedova zástrčka. Chvíli jsme si povídali a auto se dobilo a já dojel do cíle. Ujel jsem 84 kilometrů na jedno nabití, i když je papírový dojezd 70 kilometrů. Dojezdu pomohla i rekuperace - brždění motorem a následné dobíjení místo normálního brždění. 

V úterý a ve středu jsem si dal běžné okruhy v okolí Ostravy, tak jak jezdí lidé na nákupy, na úřady a podobně. Nový elektroVelorex je plně dostačující jako městské vozítko a komfortnější než kolo nebo skůtr. Z běžné zásuvky se dá nabíjet jak doma, tak zadarmo v nákupních centrech v Opavě, Ostravě i Novém Jičíně, kde už s takovými zákazníky počítají.

      foto na          

      https://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/elektro_Velorex_2016/

     můj cestovní web        www.elektromobily.webnode.cz

proudu zdar  Milan  

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode