eRUDA 2016 Mnichov

02.10.2016 17:30

I letos jsem se vydal do Německa na víkendovou akci elektromobilů, která se pořádala 24. - 25.9 2016 u jezer okolo Mnichova. Akce se jmenuje eRUDA a má už u našich sousedů tradici. Podle pořadatelů nás bylo dopředu registrovaných 135 EV, ale celkem se nás na víkendové tour sjelo  323 elektrovehiklů  z celé Evropy. Tento rok jsem měl přiděleno číslo 480, posledně to bylo 482.

středa 21.9.2016 - ráno v 7:00 jsem z Ostravy vyrazil s ,, plnou " a přes Valašské Meziříčí s nabíjením u firmy ROBE jsem před polednem dorazil do Brna k Nissanu. Obě nabíječky byly chademo - tedy rychlé a u každé jsem strávil asi půl hodiny. Ve 13:00 jsem ale odcestoval do Dukovan k jaderné elektrárně a tam má z nepochopitelných důvodů ČEZ nabíječku pomalou. Za 4 hodiny nabíjení jsem se stihnul i naobědvat, prospat a naplánovat další směr cesty. Protože jsem neměl nabito úplně do plna, zvolil jsem ještě jedno pomalé a vyzkoušené nabíjení v Budíškovicích u pana Danihela. Hodina nabíjení mi stačila, abych dojel asi 100 kilometrů do Českých Budějovic. Po cestě jsem si nafotil ruinu zámku v Rudolci, kterou konečně asi začali opravovat. Jezdím tudy každý rok 2 x okolo a smutně to sleduji. V Budějovicích nabíjím z pomalé nabíječky, která je v podzemních garážích nákupního  centra Mercury. Tady vždycky nabíjím a v autě spím. Dnes jsem cestoval celý den a najel asi 400 kilometrů.

čtvrtek 22.9.2016 - ráno se před pátou budím a protože mám nabito, provedu  základní hygienu, něco posnídám a vyrážím přes Šumavu na hraniční přechod Strážný a dále do německého Freyung. Ranní teplota v šumavských lesích je 0 stupnů. V 7 ráno jsem ve Freyungu a parkhaus, kde bývalo  5 bezplatných nabíječek je zavřený a v rekonstrukci. Moje záloha - rychlonabíječka u Sparkasse chce tentokrát dobíjecí kartu a tu samozřejmě nemám. Jedu tedy do Rohrnbachu. Je to asi 10 kilometrů a tam jsem taky občas nabíjel. I tady už stojan požaduje eWald kartu. Zbývá mi 10 kilometrů dojezdu, tak jedu pár kilometrů dál k veliké čerpací stanici, kde je naproti přes cestu elektriktankstelle s 5 nabíjecími místy. I tato je tentokrát mimo provoz. Dnešní den začíná opravdu dobře. Nakonec nabíjím u blízké restaurace, kde mi ochotně sami nabídli zásuvku pro nabíjení elektrokol. Jde to pomalu, sluníčko už pěkně hřeje a já u nabíjení usnul. Před polednem mám dost nabito, abych dojel do Passau k Nissanům. Rychlonabíječky u prodejců Nissanů jsou v západní Evropě běžný standard a dokonce jsem si na výloze nafotil jejich poutač, že u nich se můžou elektroauta nabíjet zdarma. Rychle jsem doplnil baterie a ve 14 hodin odjíždím k pomalé nabíječce do Simbachu. U kostela jsou 2 bezplatná nabíjecí místa, kde vždycky pomalu dobíjím, případně i spím. Protože je tentokrát na spaní brzo, vyrážím po 16 hodině do Kirchdorfu, kousek od Mnichova, kde jsem taky na firmě Schletter několikrát bezplatně nabíjel. Bohužel se změnili majitelé a příště prý už nabíjet nemohu. Noví majitelé nejsou příznivci elektroaut. Rychle se setmělo, taky jsem trochu  bloudil po Mnichově a se zůstatkem 0 kilometrů jsem dojel ke klášteru ve městě Furstenfeldbruck. To je cílová adresa. Protože jsem si domluvil ubytování až od pátku, zavolal jsem klukům pořadatelům, že už jsem u kláštera , že jsem bez elektriky a že se uvidíme zítra. Ustlal jsem si v autě a usnul. Asi za hodinu mě vzbudil šéf akce Werner a narychlo mi domluvil spaní v pokoji na hotelu u jiného kolegy pořadatele. Rád jsm to přijal.  Auto dojelo ještě asi 200 metrů k zásuvce a do rána se nabíjelo. Dnes jsem cestoval nezvykle dlouho a najel asi 500 kilometrů.

pátek 23.9.2016 -  ráno po snídani pro mě přijelo k hotelu auto a odvezli mě k areálu kláštera, kde se začínají sjíždět EV k zítřejšímu eRuda2016. Pomáhám pořadatelům s přípravami a vítám se s přijíždějícími přáteli, které znám z minulých cest po Eropě. Počasí je slunečné a já si můžu prohlédnout celý klášterní areál. Sedím v zahradě u říčky a když zavřu oči vidím zpět do minulosti, když tady chodili kapucíni a pobrukovali si své motlidby.  Večer se západem slunce odjíždím na hotel a plný energie usínám.

sobota 24.9.2016 - Můj Nissan je zařazen v kategorii C. Auta v jiných kategoriích jsou s větším dojezdem a rychlejším systémem nabíjení. Ty jedou na etapu asi 300 kilometrů dlouhou, navštíví zámek Neuschwanstein ( známý z Dysney parků ) nebo horské středisko Garmisch-Parten Kirchen. Moje kategorie má etapu dlouhou jen 100 kilometrů. Jedu se Smarty, Aixmany, Tweezy, Iony, Up, Zero, Tuk-Tuk a podobně. První společná zastávka je v Kauferingu.Tady hromadně parkujeme a děláme letecké foto. Další několikahodinová zastávka je v Landsbergu u radnice. Tady je připravený bohatý doprovodný program. Je hodně slunečné počasí, tak proto nevyužívám asi hodinovou procházku s průvodcem po středověkém jádru města a hradu. Vynechávám i skoro hodinovou návštěvu staré vodní elektrárny a volím stín a chlad v místních chrámech a věžích. Navečer se vracíme do kláštera. Tam pokračují celovíkendové slavnosti a my se těšíme na večerní raut připravený pro účastníky srazu. Spát jdu opravdu pozdě.

neděle 25.9.2016 - v 9 hodin ráno startujeme a jedeme kolem jezera Ammersee do Weilheimu. Fotím jezero i obchod se zeleninou u cesty. Žádný prodavač, žádný policajt. Zastavuji a koukám jak to funguje. Zastaví auto, zákazník vhodí mince do pokladničky, naloží si předem vybrané zboží a odjíždí. Jak by asi takový obchod fungoval u nás ???   Raději sedám do auta a jedu na plánované setkání. Povídám si s elektroposádkou z Ukrajiny, Rakouska,Švýcarska a dokonce i z Gruzie. Tříkolka Tuk-Tuk přijela sice po 4 měsíčním putování po vlastní ose z Thajska, ale Ludwig je Němec a potkali jsme se spolu už v Paříži letos v květnu. Popovídal jsem si i s pánem z Opavy, který jako 16 letý odešel v roce 1968 do Německa. Prý je vlastenec, drží nám palce, ale do česka by se už nevrátil. V poledne odjíždíme do Starnbergu. Náměstí je plné lidí a opět připravený program. Po 14 hodině se vracíme do kláštera. Od 16 hodin je slavnostní vyhodnocení a ukončení akce eRUDA 2016. Dokonce jsem jako jediný registrovaný český účastník tour dostal diplom za první místo. Za to, že jsem přijel z největší dálky. Po cestě jsem fotil nejen přírodu, jezera, elektromobily, města ale i přirozenou krásu a kouzlo něžného pohlaví vyššího věku.   Celá akce byla opět výborně připravená , počasí nádherné a lidé milí a přátelští. Veliký dík pro  Wernera a jeho ženu Maritu. Dík platí taky pro celý organizační tým .

Navečer po ukončení akce jsem si půjčil od Wernera jeho univerzální dobíjecí kartu TheNewMotion, naplánoval trasu přes rychlodobíjecí stojany a po smutném a dojemném loučení se vydal k domovu. Proletěl jsem Mnichov, Landshut, Deggendorf, Freyung, České Budějovice, Vystrkov, Brno, Klimkovice a nakonec až do Ostravy. Díky půjčené dobíjecí kartě jsem si cestu domů zkrátil o 12 hodin.    Těším se na další společné setkání  Milan z Ostravy

foto   https://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/eRUDA_2016_Mnichov/#

foto organizátorů   https://www.flickr.com/photos/91886759@N07/albums/72157674091543006/page1/

www.elektromobily.webnode.cz

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode