eRUDA 2018

17.10.2018 14:06

5.-7. října 2018 proběhl šestý ročník evropské elektrotour ,, eRUDA" .                      Start  - Německo, Mnichov, Weilheim u jezera Ammersee. Tento rok jsem vzal jako spolujezdce syna Adama a na 800 kilometrů dlouhou cestu jsme se vydali ráno z Ostravy. V Ostravě bylo jen 6 stupnů . Nutné topení a cesta po dálnici nás limitovala k dojezdu na rychlonabíječku v Brně. Oproti minulému roku jezdím v novém Nissanu, takže dojet do Brna nebyl problém. Než jsme posnídali, bylo auto nabito k dojezdu na další plánovanou zastávku  v Písku. Po cestě jsme si udělali kulturní přestávku v Telči. Zámek, náměstí i park stojí za shlédnutí.  V Písku jsme si udělali nákup mlsání  a auto se mezitím  nabilo na cestu k další nabíjecí zastávce. Ta byla až v  Pasově u prodejce Nissanů, kde každý rok nabíjím. Než jsme projeli šumavský přechod Strážný, dali jsme si ve Volarech oběd. Minulý rok jsem jel v Nissanu se slabší baterkou a musel jsem nabíjet ve Freyungu. Letos jsme to nepotřebovali. Z Pasova zbývalo do cíle asi 260 kilometrů, ale jede se přes Mnichov. Navigace mi nabídla bezplatné nabíjení u ALDI, kousek před Mnichovem, tak jsem tam asi 40 kilometrů  pro jistotu dobral. K penzionu jsme přijeli před devátou večer, pojedli a šli spát. Ranní start je jen 8 kilomertů daleko. I přesto, že jsme po cestě tam jeli po dálnici rychlostí okolo 110 km/h a 4x  nabíjeli z rychlonabíječky, nezaznamenal jsem přehřátí baterie a ani zpomalené dobíjení, jak někteří ,,znalci" údajně podle svých zkušeností uvádějí. V Bavorsku bylo venku asi 20 stupňů, možná by to zahřívání baterie vypadalo jinak, kdyby bylo stupnů třeba 30.

Páteční program byl plánovaný jako kulturní. Start byl z Weilheimu a moje kategorie - dojezd přes 100 km - jela na výlet ke klášteru Weiskirche a potom na zámek Neuschwanstein. Je to nejnavštěvovanější zámek v Německu. Počasí bylo dost slunečné, tak jsme se z dolního parkoviště nechali vyvézt nahoru na hrad autobusem. Na ekologickou jízdu v kočáře taženým koňmi byla totiž veliká fronta, ikdyž jezdilo osm spřežení pořád dokola. Dolů k autu jsme šli asi hodinu pěšky a večer jsem na penzionu ihned usnul.

V sobotu byl start v osm ráno a jelo se na vysokohorskou vyhlídku u rakouského horského městečka Solden. V Rakousku patří Sölden mezi nejoblíbenější lyžařské resorty a točil se tady i 24 díl bondovky SPECTRE. Etapa do tyrolských Alp měla 170 kilometrů, jeli jsme okolo Innsbruku, mezi zasněženými kopci, ale pořád nahoru. I když mám dojezd 300 kilometrů, 11 kilometrů před cílem, ve výšce 1400 m jsem zastavil, protože nám zbývalo asi na 30 kilometrů dojezdu. Cíl s vyhlídkou  byl sice kousek nad městem, ale ještě by jsme museli překonat  výškový rozdíl 900 metrů. Zastavil jsem kolem jedoucího kolegu ze švýcarska s Teslou a ten mi ve své navigaci ukázal, kolik  energie budu ještě na posledních 11 kilometrů do strmého kopce potřebovat. Potřeboval bych na 50 kilometrů dojezdu. Raději jsme otočili a ve městě dobili do plna. Cesta zpět měřila 200 kilometrů a vedla přes historcké městečko Lansberg, kde bylo celodenní setkání elektroaut s menším dojezdem. Cestovní  plán radil, jestli to do Landsbergu  nestihneme do 18 hodin, tak ať jedeme přímo do cíle. My jsme se zdrželi u oběda a prohlídkou města a tak jsme jeli zpět přímo do Weilheimu. Večer proběhlo plánované setkání všech účastníků v městečku Pahl. Veliký sál v bavorské pivnici Alte Post poskytoval živou hudbu a pivo zdarma. Popovídal jsem se známými účastníky z minulých ročníků a protože jsme shodou okolností měli penzion kousek od pivnice, nepokračovali jsme až do rána, ale odešli se synem Adamem spát.

V neděli ráno bylo domluvené focení a z elektromobilů jsme tentokrát poskládali obrazec zásuvky. Minule to byl nápis eRUDA. Na oběd jsme jeli do lázeňského městečka Bad Tolz a potom na letiště. Tady byly ukázky lehkých elektroletadel a vrtulníků. Odpoledne jsme se přesunuli k radnici do Gautingu, kde bylo setkání s veřejností, se sponzory a partnery akce. Slavnostní ukončení bylo v 16 hodin.

A mé shrnutí - akce se opět vydařila, tentokrát byl hlavní sponzor WEBASTO, zaregistrovalo se předem 270 EV. Za 3 dny se zůčastnilo 259 EV, celkem se ujelo elektromobily 196 tisíc kilometrů, zůčastnilo se 4 500 návštěvníků, 53 vystavovatelů, provedlo se 280 zkušebních jízd. Třídenní  akce eRUDA  se zůčastnili elektromobilisté z Holandska, Francie, Rakouska, Švýcarska a bohužel za Českou republiku jen já s Adamem.  Najeli jsme s Nissanem 2100 kilometrů a jen 1 x jsme nabíjeli na placeném nabíjení. Tam byla paušální platba 4 eura a použil jsem holandskou platební kartu newmotion. V Evropě jsem nabíjel jen na rychlonabíječkách a zdarma. Hlavně u prodejců Nissan, u nákupních center ALDI a Kaufland.      Navigace v autě mi nabízela spousty míst k nabíjení, stačilo si vybrat  ty ,, zajímavé" .

Těším se na další ročník Milan

foto z akce   https://elektromilan.rajce.idnes.cz/eRUDA_2018

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.