eRuda 2019

17.09.2019 14:27

I letos jsem se zůčastnil akce eRuda 2019. Byl to už sedmý ročník. Sraz byl v pátek 13.9. v Landsbergu, kousek od Mnichova. Mám to asi 800 kilometrů daleko, tak jsem Nissanem Leaf vyjel z Ostravy už ve čtvrtek po obědě. Díky našim ucpaným a rozkopaným dálnicím jsem asi 400 kilometrů k hranicím jel 8 hodin i s nabíjením. Na Šumavě jsem proto raději přespal. V pátek ráno byly ale i Německé cesty ucpané, takže jsem do cíle jel dalších 10 hodin, i když nabíjení bylo rychlejší. Nabíječky ABB u nás dávají 30 - 40 kw, ale u stojanu Siemensu v Německu dávaly až 45 KW. Proto věřím tomu, že u nás jsou stojany ,, přibržděné", protože lidé bez paušálu platí za minuty.  Cesta dlouhá 800 kilometrů mi s nabíjením trvala 18 hodin !!! To je průměrná rychlost 44km/h. Možná za to mohl pátek třináctého. Kolegové mi radí, abych jezdil přes Rakousko. Prý je tam rychlejší nabíjení a menší provoz.   Přijel jsem na sraz až na pozdní večeři.  V sobotu ráno jsem si mohl vybrat, zda pojedu na etapu 200 kilometrů do Alp na vysokohorské středisko Solden, nebo na největší evropskou elektrokárovou  halu do Bergkirchenu. Tato možnost byla jen 50 kilometrů daleko, takže jsem jel na káry. V zastřešené třípatrové hale bylo celkem 5 různých okruhů v celkové délce 55 kilometrů. Jezdilo se půl hodiny.  Když jsem viděl jak tam závodníci jezdí, vybral jsem si dobrovolně roli diváka. Večer jsem nešel ani na společný VIP večírek a jel jsem na hotel dospávat předešlé cestování. Spal jsem 12 hodin a v neděli ráno jsme jeli 35 kilometrů na sídlo energetické společnosti LEW , kde bylo další setkání elektromobilistů s veřejností. Ve VIP stanech jsme si mohli vybrat z několika jídel, vybrat si nealko a dokonce přijel i elektromobil předělaný na zmrzlinový vůz. LEW byl jeden ze sponzorů eRudy a tak nikdo nic neplatil. Že by jim ta elektrika tolik vynášela ??? Odpoledne jsme se vrátili na tábořiště do Landsbergu a proběhlo slavnostní ukončení. Celkem se na akci zaregistrovalo 160 elektrovehiklů a já dostal diplom ,,1.Platz " , v kategorii nejvzdálenější účastník. Nejvíce přijelo Tesel a Nissanů. Přijely různé elektromotorky, stánky s FVE i skupina TWIKE tříkolek.  Počasí bylo opět velmi teplé a proto přišlo i hodně návštěvníků. Dobrá parta lidí a já už se těším na další ročník.   Milan

odkaz na foto https://elektromilan.rajce.idnes.cz/eRuda_2019/

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode