Ostrava - Krkonoše severní cestou

12.08.2016 19:46

6.8.2016  v sobotu ráno jsem se vydal na několikadenní průzkumnou cestu do Krkonoš severní cestou přes Jeseníky. Jel jsem z Ostravy elektromobilem Nissan Leaf, vybavený stanem, spacákem a autoledničkou, kterou jsem zapínal jen občas. Baterie mám 24 kwh, dojezd asi 160 kilometrů - musím šetřit energii. První dobíjecí zastávka byla plánovaná na soukromé rychlonabíječce u pana Rýznara v Olšanech, kousek za Šumperkem. Měl jsem z domu nabito na 161 kilometrů a největší kopec z Rýmařova na vrchol nazývaný Skřítek jsem vyjel s malým zůstatkem dojezdu. Cesta z vrcholu dolů, prakticky až do Šumperka  díky rekuperaci vrátila téměř všechny kilometry ztracené při výstupu. Do Olšan jsem dorazil v poledne a zbylo mi ještě 30 kilometrů dojezdu. Ujel jsem 134 kilometrů. Další chademo nabíjení ( od ČEZu ) je až v Hradci Králové a to je asi110 kilometrů. Opět velmi kopcovitý terén. Nabíjel jsem asi 50 minut, celkem 14 kwh, ne sice do plna, ale i tak mi to ukázalo dojezd 157 kilometrů. Mám dlouhodobou spotřebu do 13 kwh/100 km, tak to vyjde i v těch kopcích. V Hradci Králové jsem byl před pátou odpoledne a za 50 minut doplnil 16 kwh na dojezd 150 kilometrů. Ten den odpoledne jsem ještě vyrazil asi 60 kilometrů daleko, do Trutnova, kde má ČEZ nabíječku, bohužel pomalou. Spal jsem kousek za Trutnovem. V neděli jsem se bez problémů vydal na celodenní výlet do Adršpachu na skály. V pondělí jsem jel dobít do Vrchlabí, kde má ČEZ rychlonabíjení za městem u benzínové stanice. Protože bylo pěkné dopoledne, vydal jsem se na výlet na Sněžku. Vystál jsem si skoro tříhodinovou frontu na lanovku a na tabuli u pokladny jsem se potom dočetl, že horní lanovka je díky silnému větru zastavená. Sjel jsem tedy do Janských Lázní, kde je půjčovna elektrokol. Tam jsem přijel dost pozdě odpoledne, takže jsem si udělal jen pěší prohlídku. V úterý jsem ráno vyrazil do Dvora Králové, kde jsem si předem s vedením ZOO domluvil bezplatný vjezd svým elektromobilem na Safari. Dokonce jsem mohl přes mříže a oplocení vjet autem do výběhu lvů a kochat se, jak asi 2 metry ode mě leží v trávě tři lvice a vyloženě mě ignorují. Elektroauto asi neslyšely, ale rozhodně mě viděly. Tímto bych rád vedení ZOO poděkoval, že aspoň takovýmto způsobem podporují elektromobilitu a 300 korun za vjezd nepožadují. Odpoledne už začalo mírně pršet, tak jsem se vydal k blízkému hradu Pecka a večer na Vrchlabskou nabíječku. Ve středu ráno bylo docela chladno, tak jsem navštívil jen pevnostní městečko Josefov u Jaroměře a vynechal plánovaný zámek Kuks a Ratibořice i s Babiččiným údolím.  Vydal jsem se k domovu. Nabíjení bylo na chademu v Hradci Králové a potom opět v Olšanech. Přijel jsem večer a za deště. Spanilá jízda z Ostravy do Krkonoš se vydařila a najel jsem 900 kilometrů. Předminulý týden to bylo podobné cestování , jen to bylo  Blansko, Macocha, Šternberk, Jedovnice, Bouzov, Olomouc, Prostějov a spaní u Plumlovské přehrady, odkud jsem do okolí vyrážel.  Příští týden jsem se chtěl zůčastnit elektrotour do Finska, ale to bohužel z časových důvodů musím zrušit. Hodně spokojených elektrokilometrů přeje Milan z Ostravy.

Foto na    https://spolek-elektromobily.rajce.idnes.cz/Ostrava-Krkonose_severni_cestou/

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode