první nabíječ Supercharger Tesla - Vystrkov u Humpolce

06.07.2016 16:35

23.6.2016 jsem se vydal na slavnostní otevření první superrychlé nabíječky pro Tesly v České republice. V sousedním Německu je už takových nabíjecích stanic asi stovka, ale buďme rádi alespoň za tu jednu u nás.   EON  na tomto nabíjecím místě u Humpolce ve Vystrkově přidal několik rychlonabíjecích stojanů i pro ostatní značky elektrovozů s jiným systémem nabíjení. Otevřela se tak cesta z Brna do Prahy po dálnici s jednou půlhodinovou přestávkou pro dobití baterií.

I když bylo slavnostní otevření až v pátek dopoledne 24.9.2016, vydal jsem se na cestu o jeden den dříve. Zvolil jsem si cestu z Ostravy přes Bruntál, kopce Jeseníků a dolů na Šumperk. Domluvil jsem se totiž s kolegou elektromobilistou, panem Rýznarem z Olšan u Rudy nad Moravou, který mě nechal u něho nabít z rychlonabíječky, kterou si za své peníze postavil před svojí firmou. Je smutné, že soukromí nadšenci elektromobility se svými dobíjecími místy nahrazují náš impotentní stát, který by se měl postarat o čistou a ekonomickou dopravu v naší zemi.  Domnívám se, že vykrmení politika, jeho osobního řidiče, sekretářky a asistenta při rautu na slavnostním otevírání takového dobíjecího místa vyjde daňové poplatníky více, než samotný dobíjecí stojan. 

Cestu z Ostravy přes kopce Jeseníků jsem zvládl s Nissanem Leaf dobře a po doplnění baterek v Olšanech jsem se vydal přes Ždárské vrchy  do Humpolce. Měl jsem nabito na 166 kilometrů, ale už za Hlinskem bylo jasné, že do Humpolce nedojedu. Využil jsem proto další soukromou a bezplatou dobíjecí stanici v Havlíčkově Brodě u firmy Auto Špinar. Bylo asi 17 hodin odpoledne a do penzionu chybělo asi 15 kilometrů. Na spaní a večeři dost brzo, tak jsem se vydal navštívit blízký hrad Lipnice. Moc pěkné místo s výhledem na  údolí řeky Sázavy. Hrad tady sice stojí už od 14.století, ale známější je díky  panu Haškovi, který tady sedával  a sepisoval příběhy o Švejkovi. Večer jsem dorazil do Jiřic. Ubytování Sedlácký dvůr už jsem několikrát využil, moc dobře tam vaří, ubytování je tam za normální ceny a nechají mě přes noc  nabít i elektroauto.

Po mohutné snídani odjíždím do 10 kilometrů vzdáleného Vystrkova. V 10 hodin začíná avizované otevření první rychlodobíječky - superchargeru Tesla.  Přijelo spousty kolegu elektromobilistů z celé republiky a taky dost funkcionářů se svými řidiči ve spalovacích vozech. I přes teplotu 34 stupňů jsme se většina z nás zdrželi až do pozdního odpoledne. Společnost EON zajistila bohaté občerstvení, takže probíhaly pod slunečníky veliké diskuze a předávání zkušeností z oboru elektromobility. Odjíždím s bateriemi na dojezd 150 kilometrů do Brna k nově otevřené rychlonábíječce od ČEZu u autoprodejce Nissan. Nabíjím na 160 kilometrů a jedu domů , což je 165 kilometrů daleko. Vím, že v případě potřeby můžu nabíjet z pomalé zásuvky v Prostějově, Novém Jičíně nebo v Klimkovicích.  Palubní navigace mi vybrala cestu z Brna do Olomouce po okreskách a potom dál po dálnici. Za Olomoucí jsem najel na dálnici a hned se zavěsil za polský kamion. Ten jel devadesátkou, takže jsem zapnul tempomat a jel za ním asi 70 kilometrů. V podstatě mě táhnul. Domů jsem dojel s baterií na 0% a zůstatkem kilometrů taky na nule.  Proudu zdar přeje Milan

Zpět

Kontakt

Milan Rajchl 722 931 372

© 2016 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode